Странице

недеља, 30. август 2015.

Reiki, hvala, ali ne idem više tvojim putem

Moram vam priznati da mi se poslednjih, pa možda čak i godinu dana vrzma po glavi ideja da bi pošteno bilo ugasiti ovaj blog. Zašto? Pa izgledalo mi je nepošteno i neiskreno držati blog o Reiki tehnici, a ne baviti se više njome, držati tekstove gde pišem o načinu funkcionisanja i efektima, a da uviđam potpuno drugačije efekte i naličje ove tehnike.

A onda sam došao do zaključka da je ipak još poštenije i još iskrenije na istom ovom mestu reći gde me je odvelo moje duhovno putovanje i zašto sam ja napustio Reiki. Pa neka ostane i jedna i druga priča, da posvedoči o mom putu i pomogne drugima koji budu pešačili istom stazom.

Dakle, tamo neke, ne tako daleke, 2010. godine podstaknut svojim bolestima krenuo sam da tražim nematerijalne uzroke mojih problema. Živeći u Srbiji nisam baš imao novca za putovanja u egzotične zemlje pune duhovnih učitelja i energetskih iscelitelja, pa se moje putovanje odigravalo pomoću knjiga i interneta. Makrobiotika me vodila do Japana, YinYang teorija do Kine i njihove tradicionalne medicine.Saznavao sam meni nepoznate činjenice o indijskim duhovnim disciplinama, neki autori su pominjali šamane, neki drugi američke indijance. Sve sam nekako pokušavao uklopiti u jednu sliku, duboko verujući da je istina samo jedna, ali ispričana na više svetskih jezika različitim simbolima.

Reiki mi se svideo kao tehnika iz dva razloga:
- Nakon obuke mogu sam sebi pomoći, ne treba mi terapeut (odlično, Reiki tretman nije jeftin)
- Svi Reiki terapeuti moraju na prvom mestu pomoći sebi, a onda drugima (Kad vidiš pulmologa da puši, ne ide ti se kod njega. A ovo je sasvim druga stvar, extra!)

Nakon inicijacija u prvi i drugi stepen Reikija i dalje sam bio gladan znanja, objašnjenja i tražio sam dalje. Nema mnogo knjiga o Reikiju, pa u jednom trenutlu nisam imao više šta pročitati. Čitao sam Sergeja Nikolajeviča Lazareva. Kako je vreme prolazilo, pitanja nisu nestajala, već su se nova gomilala. Čitam Marjana Ogorevca, kopam za knjigama koje on navodi u literaturi, pratim neke Facebook grupe, čitam forume i sajtove. Sve više mi se ne sviđaju pojedina stvari u Reikiju. Tražim dalje. Gledam YouTube, prijatelj mi preporučuje da pročitam "Kakve su ti misli, takav ti je život", zbirku citata pravoslavnog monaha, oca Tadeja. Gladno grabim nove i nove knjige pravoslavnih otaca, nalazim filmove, besede, predavanja, opet Lazarev, opet još više i mnogo više sveti oci (starci) i moja slika dobija nove obrise, neka pitanja precrtavam, čak i neke odgovore. Pa ljudi Božiji, ko je ovo krio od mene godinama!

Na kraju, u ovom trenutku, Reiki nisam radio 2 i po godine, niti ću. Moj zaključak je da je Reiki bio verovatno jecaj napaćene duše jednog Japanca, glad za duševnim mirom, za univerzanim pravilima života u ovom svetu, ali ga je komercijalni zapadni (američki) um kome je jedini ideal novac, izmešao sa slatkorečivim magijskim tehnikama, organizovao u profitabilni kurs, u pililu koja leči sve. Na žalost, danas mislim da nas pod imenom Reikija uče opasnim magijskim tehnikama (magija ne može biti bela, ona je uvek crna) koje na ovaj ili onaj način pre ili kasnije mogu samo da nam naštete.

Ima tu 2% dobrih stvari, ne kažem. Ali zašto se onda baviti nečim što ima 2% dobrog, ako u svetu odavno postoji ono što je 100% dobro. Nakon 5 godina traženja, iz Srbije na istok, pa daleki istok, pa zapad ... učenje o istinskim pravila zdravog života, apsolutno nekomercijalno, apsolutno operisano od ljudske logike, nepromenljivo, nenamtljivo, doduše i uvijeno u arhaični rečnik, rešenje mi je stajalo tu pred mojim (ne tako malim) nosom, a to je bilo - PRAVOSLAVLJE.

Da, nakon više od 30 godina života tokom kojih mi niko nije znao objasniti da pravoslavlje nije krštenje, sahrana, venčanje i slava, već zatvorena riznica znanja složena u knjigama svetih otaca, staraca( kako u pravoslavlju nazivaju stare mudre monahe koji su svojim životima po Božijim pravilima stekli mudrost, počeli da razmišljaju Božijom a ne ljudskom logikom i koji nam običnim savremenim jezikom pričaju ono što ne razumemo u Jevanđelju i drugim "crkvenim knjigama" koje mi deca dvadesetog veka uopšte ne razumemo i čiji nas jezik odbija).

Sve vreme znanja, saveti, uputstva, duhovno blago je bilo tu, a ja ga nisam video ni čuo, a kad bih ga čuo nisam ga razumeo.

Eto da ne dužim više. Reikiju hvala što sam preko njega i kanalisanja nekih slabih prizemnih energijica došao do jedino pravog jakog i isceljujućeg izvora istinske energije i ljubavi. Reiki, hvala, ali se više nećemo viđati.

PS. Ovim tekstom ne želim nikoga uvrediti, niti primorati da promeni svoju veroispovest. Ne želim ući u diskusiju koja je kakva religija i koja čemu uči. Ovo je samo moj put. Koji je vaš put? Ne znam, sami ćete jednog dana spoznati to.

14 коментара:

  1. Администратор блога је уклонио коментар.

    ОдговориИзбриши
  2. Lep i iscrpan tekst, ali potpuno omašena poenta. Božanska energija je ista, ali je način praktikovanja drugačiji. Potrebno je pronaći svoj put, što bi trebalo da bude poenta svakog čoveka. Pri tom rei ki uopšte nije religija, da ne bi bilo zabune za ljude koji čitaju tekst. Svaki problem čovek kreira putem svojih misli, tako da korekcijom misli dolazimo do poboljšanja ili ozdravljenja. Meditacija, molitva, potpuno je svejedno.

    ОдговориИзбриши
  3. I ja sam mislio da je energija ista. Tako su nam bar govorili na Reiki seminarima, tako je pisalo u Reiki knjigama. Kasnije sam shvatio da nije. Reiki energija je ili ljudska bioenergija ili energija sila ispod neba (kako kod kog praktičara).

    Tačno je da Reiki nije religija. Uglavnom je magijska disciplina sa ovakvom ili onakvom pratećom pričom. Meni religija i nije trebala, trebala mi je displina, nauka, znanje o duši, nevidljivim energijama, principima po kojima radi univerzum, a i mi sa njim. Nekršeći te zakone (a to jedino možemo ako ih dobro upoznamo), mi ćemo povratiti neverovatne moći našeg organizma da se samoisceljuje. Za tim sam ja tragao.

    U pravu ste da su mnooogi problemi uzrokovani ljudskim mislima. Tu su još i reči i dela i osećanja i karakter i nasleđeni "problemi" od naših predaka...ima tu svega, ali svakako da su misli ozbiljan deo ovog kolača.

    Svako bira svoj put.

    Meditacija je bojanka za decu od 2 do 3 godine u odnosu na prebogatu enciklopediju poznatu pod imenom pravoslavlje.

    Svako dobro!

    ОдговориИзбриши
  4. Čitajući ovaj tekst kao i komentare doista se nosim mišlju da tu nešto nije u redu.Činjenica je da je Reiki u današnje vrijeme doživio ekspanziju i poprimio dimenzije masovne edukacije,bar kako to lično iz svog iskustva vidim u mom okruženju.Ljudi ga prakticiraju,opisuju šta im se dešava,to nekad toliko spektakularno zvuči da se graniči sa naučnom fantastikom.No ono što me doista zaintrigiralo je to da je SPC dala blagoslov da Reiki postane pomoćna metoda lječenja i da zvanično ulazi u zdravstvene ustanove kao takva.Na sajtu Reiki udruženja Srbije vidim i da se po određenim zdravstvenim ustanovama redovito održavaju edukacije za zdravstvene radnike.Sve to tako sagledano djeluje prilično kontradiktorno i neusklađeno ,nisam sigurna da bi zvanična crkva javno podržala nešto što bi bilo štetno za ljude i njihovo sveukupno zdravlje.
    Veliki pozdrav!

    ОдговориИзбриши
  5. Poštovana, evo mog utiska. Ja nisam nigde našao pisanu, video ili audio potvrdu da je pravoslavna crkva dala blagoslov za reiki praksu niti učenje. Dok sam izučavao i praktikovao reiki to sam tražio i pitao sam se zašto ne nalazim.

    Ako ste od reiki majstora ili praktičara čuli da imaju blagoslov, ali od pravoslavnih sveštenika i bogoslova ne, onda vam je jasno šta je u pitanju :) Onda se reiki praktičari koriste prljavim marketingom.

    Sa druge strane, brojna su predavanja pravoslavnih duhovnika, brojne su knjige pravoslavne tematike koje pominju reiki kao štetnu praksu po dušu i duhovno zdravlje.

    To što se reiki predavanja održavaju u salama domova zdravlja, ja vidim kao zakup termina u amfiteatrima ovih domova i kao činjenicu da su pojedini lekari zaposleni u tim domovima zdravlja reiki praktičari. Dom zdravlja nije verska ustanova, pa sve što ima tematiku zdravlja, a nije na prvi pogled prevara, dobrodoslo je.

    Ja nisam imao prilike da na reiki predavanjima vidim gostujućeg pravoslavnog sveštenika, niti da u parohijskim domovima pri crkvama na raznim predavanjima čujem predavanje o reikiju.

    Opet sa druge strane, sećam se da sam u jednoj knjizi o reikiju čitao da je univerzalna energija ovo u ovoj kulturi, ono u onoj kulturi, a Sveti duh u pravoslavnoj kulturi. Kasnije sam uvideo da to nije tačno. I ovu tvrdnju prihvatio sam samo kao manipulaciju radi vrbovanja pravoslavnih.

    Meni je žao što je pravoslavlje prikriveno za ogroman broj ljudi, a reiki ćete "shvatiti" nakon vikend-kursa. Za pravoslavlje vam treba i trud i rad i žrtva. A možda to tako i treba.

    Svako dobro vam želim!

    ОдговориИзбриши
  6. • Reiki metoda u prvim specijalističkim studijama iz oblasti tradicionalne medicine

    Sa radošću vas obaveštavamo da je naše Udruženje Reiki Srbije uzelo učešća u prvim specijalističkim studijama iz oblasti tradicionalne medicine, koje počinju 02. decembra 2017. a u organizaciji ECPD European Center for Peace and Development. Predavanje o Reiki metodi će održati Margarita Milenković, Reiki Grand Master-učitelj i dr Danijela Demić, Reiki Master-učitelj. Detalje o programu i drugim eminentnim predavačima možete naći na sajtu ECPD-a na ovom LINKU: bit.ly/2h5niDI

    Njegova Svetost Patrijarh srpski Gospodin Irinej, dao je blagoslov ovom projektu, za koji verujemo da je kamen temeljac širenja akademskog znanja o tradicionalnoj medicini, a na korist svih nas. Izuzetna nam je čast da smo deo toga.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ako jedna strana kaže da ju je druga pohvalila, a vama je nešto čudno, pitajte i drugu da li je to tačno. Dugo me je proučavajući reiki mučilo to pitanje, šta pravoslavlje o tome misli i dugo ništa nisam nalazio. Sada znam i šta je stav i zašto je to tako.

      Evo par linkova na kojima možete detaljnije pročitati tumačenje reikija iz ugla pravoslavlja:

      1) Najpre procitajte odgovor oca Dragana sajtu Svetosavlje https://svetosavlje.org/lecenje-zivotnom-energijom-reiki/

      2) Na pitanje da li je reiki bezbedan odgovorila je i ova psiholoskinja na sajtu Ima Nade
      http://www.imanade.org/da-li-su-energetske-ili-alternativne-metode-lecenja-bezbedne-u-duhovnom-smislu-pitanje-psihologu/?pismo=lat

      3) Ovaj sajt polemise o sekti Reiki
      http://borbazaveru.info/content/view/7402/33/

      4) Sajt Psiho Nega nije pravoslavni ali diskutuje o andjeoskom reikiju
      http://www.psihonega.in.rs/news_large.php?id=22

      5) I najzad ako volite Youtube, evo par snimaka koje preporučujem da pogledate
      https://www.youtube.com/watch?v=MG9sxLT6f9w
      https://www.youtube.com/watch?v=YNv_GDG84HM
      https://www.youtube.com/watch?v=HiDwoGdyYpg
      https://www.youtube.com/watch?v=FdgCrR4zh-I
      https://www.youtube.com/watch?v=xc4gcwwzJpU

      Избриши
  7. Ministarstvo zdravlja Vlade Crne Gore donijelo je 2014. godine pravilnik o tradicionalnim i alternativnim metodama liječenja, čijim su odredbama prepoznate tradicionalne i alternativne metode liječenja koje su stručno provjerene i nijesu štetne po zdravlje. Među njima je i Reiki

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ne verujem da ministrartsvo zdravlja Crne gore, ministarstvo zdravlja Srbije i sve zdravstvene ustanove imaju ikakvu zlu nameru kada tvrde da ove metode nisu stetne i kada ih ljudima preporucuju.

      Jednostavno, oni nisu dovoljno edukovani, ne znaju nista o reikiju, ne znaju nista o pravoslavlju, iako se mozda tako izjasnjavaju.

      Ako znate kako mirise marihuana, znacete da prepoznate da je neko pusi. Ako ne znate, onda cete pomisliti da je to samo cudan parfem. Tako i ovaj slucaj.

      Kad smo kod Crne Gore, evo jednog interesantnog coveka Klausa Keneta, koji je isprobao sve religije i sekte trazeci istinu. Na kraju se, iako je Nemac, skrasio u Crnoj Gori i otkrio sustinsko pravoslavlje

      https://www.youtube.com/watch?v=87THgOC40Qk

      Mozda bi Crna Gora trebala poslusati Nemca u svojoj drzavi?

      Избриши
  8. Ako mozes konkretno da navedes stetna dejstva Reikija? Mislim da si pogresno shvatio Reiki, a hvala Bogu dobro si shvatio religiju(pravoslavlje). Bitno je da si zadovoljan i srecan. Ziveo.

    ОдговориИзбриши
  9. U prethodnim komentarima bilo je korisnih linkova gde su mudriji od mene odgovarali na ovo pitanje. Ali hajde pokušaću da dodam još po nešto.

    Evo kako sam ja shvatio zašto je Reiki štetan:

    - Reiki nije Božija energija, već ljudska ili demonska. Obe ove energije traže nešto zauzvrat, a ne donose isceljenje. Čovek svoju energiju naplaćuje novcem, ili slično, a demon svoju energiju naplaćuje nesrećama, štetama, bolešću ili smrću bilo onoga ko se time bavi ili njegovih članova porodice. Viđao sam da reiki praktičar puca od fizičkog zdravlja, a da se oko njega sve ruši. Isto sam slušao za porodice astrologa, vidovnjaka, bioenergetičara. Pomišljao sam - eto njegovi članovi porodice ne praktikuju reiki pa im se to dešava. A onda sam shvatio da je to naplata korišćenja demonskih energija. Ali zašto praktičar ne strada? Pa njega ostavlja jer on služi toj energiji, on je kanal, on je sprovodi među ljude.

    - Ljudi kojima je Bog dao isceljujuću moć uvek su do tog dara dolazili velikim odricanjima, moralnim, etičkim životom, dugim moltvama, dugim postovima, savladavanjem svojih grehova. Pročitajte kako su živeli Pajsije ili Porfirije Svetogorac, kako je živeo sveti Nektarije Eginski, Jovan Šangajski...

    - Reiki praktičarima veoma znači novac, veoma znače pohvale, veličanja, titule, pravi ih sebičnima, gordima, zavisnima od bogatstava (sećam se reiki učitelja koji je rekao - ako vam nakon tretmana pacijent kaže da nema novca, tražite bar jabuku, bananu, bilo šta jer neka razmena energije mora da postoji, nema ništa besplatno)

    - Možda je Mkao Usui imao dobru nameru da napravi jednu lepu mentalnu vežbu, ali mi se čini od Takate na ovamo da je Reiki postao vrlo opasna magija. A bavljenje magijom je vrlo opasno i ako pitate pravoslavnog sveštenika da li je to igra, on će vam reći da je to smrtni greh koji (ako ste pravoslavni Hrišćanin) morate što pre ispovediti.

    Svako dobro Vam želim!

    ОдговориИзбриши
  10. Slucajno sam naisla na Vas blog. Reikijem se bavim samo da bih pomogla onima kojenvolim, znaci bliskim prijateljima, porodici i sebi. Zasto bas Reiki? Zato sto nije vera. Zato sto ne moram biti vernik. Da, ako ste kao i ja kurseve zavrsili kod Margarite, ne cudi me sto Vam se smucila gramzivost. Ali i lekari su takvi, zar ne? Pa im se obracamo za pomoc. Ja ne naplacujem.
    Pravoslavlje? Nadam se da ne mislite na pravoslavne duhovnike u dzipovima, patrijarha koji se klanja Vucicu.?
    Zato, verujte u ono sto Vam prija. To je jedino pravo. I pustite druge da imaju svoje mislenje.
    Gaga
    Sve najbolje Vam zelim.

    ОдговориИзбриши
  11. Аутор је уклонио коментар.

    ОдговориИзбриши
  12. Анониман8. мај 2023. 01:25

    Nisi Sam, mnogi smo svatili da nesto nije stimalo u bilo kojoj energoterapiji verujuci da je to ciscenje i da to tako treba. Ne treba se igrati otvaranjima nikakvih kanala i portala a to vidim da si svatio i da sad razumes...

    ОдговориИзбриши